18 јануар 2012

Medijska kampanja “Sram te bilo – smeće!”


Tekst je napisan povodom konkursa Onlajn Reciklarnice
http://zelenainicijativa.rs/onlajn-reciklarnica
Medijska kampanja “Sram te bilo – smeće!”

Udruženje građana za popreko gledanje smeća pokreće kampanju pod nazivom “Sram te bilo – smeće!” uz finansijsku podršku kompanije “Onlajn brisko i čistko”

Ako ste se nadali da su se avanture družine „Zelena inicijativa“ završile putovanjem u SAD, a radi uvida u problematiku recikliranja, grdno ste se prevarili! Ne znam da li se sećate, ali ja sam bila skeptična po pitanju tog putovanja i podelila svoju sumnju s javnošću, kad je u pitanju rešavanje problema reciklaže na način gledanja – kako to drugi rade. Prema Zakonu o (avaj!) reciklaži: broj članova družine koji posmatraju reciklirano smeće i vreme posmatranja smeća nisu ni u kakvoj vezi s rešenjem ovog problema. Ali... postojala je velika verovatnoća da ja nisam u pravu! Ne bi mi bilo, ni prvi ni poslednji put, da ne razumem vizionare i ljude koji su stigli u budućnost! Međutim, to što sam ja ostala u 2012. godini mi ne oduzima pravo da se čudim, da se pitam, da vas pitam: Da li to u budućnosti, u koju je ova družina zakoračila, nema smeća i retka je pojava, toliko retka da se organizuje konkurs za fotografije i video snimke, da se sačuva od zaborava: kako su neki ponekad ponegde bacali smeće!? Jer, jasno je da vredi zabeležiti nešto retko, nešto što nestaje... Svašta sam očekivala od ove družine, s obzirom na moj uzrast - pa nisam ja kuče od juče, imam toliko godina da bih mogla dva-tri puta učestvovati na ovom konkursu... Ali nikad čovek nije dovoljno spreman na iznenađenja i rešenja koja ova, salonska ekološka, družina ima za goruće probleme, ovaj put problem - divljih deponija! Sledeći logičan korak je da stupe u vezu s duhovima i vračarama... pa da bajalicama i vradžbinama pokušaju rešiti problem. Kad odluče da se uhvate u koštac s problemom uglavnom problem nastrada! Mada se, neki od mojih neistomišljenika ne bi složili sa mnom, jer posle akcije Očistimo Srbiju logično sledi projekat Onlajn Reciklarnice... sad se može samo slikati i snimati!
Podsetila bih, dobronamerne i one druge, da je ideja o fotografisanju i snimanju smeća potekla od mene - MENE! Mesecima po Srbiji snimam sve: komunalni otpad, plastične flaše, kese, konzerve, organski otpad, elektronski i električni otpad, stare gume, akumulatore, otpadna vozila i druge oblike opasnog industrijskog otpada, itd. I šta?! NIŠTA!!! Nikom ništa… Pretila sam kampanjom  Opameti se!-bre… i šta?! Ništa… smeće odoleva! Gde je bilo prošle godine i sad je, samo je dobilo novo društvo i malo manje je fotogenično… znate: kisele kiše i ozonska rupa…. sve to loše utiče na otpad.
Ne bih se iznenadila da se smeće uplaši i samo se, zbog straha od efikasnosti i preduzimljivosti ove družine: razvrsta, ispresuje, spakuje i nestane u kosmosu! Onlajn Reciklaža je čudo... U želji da me ova družina ozbiljno shvati i prihvati za saradnika (jer imam i ja šta da kažem na tu temu!) osnovaću udruženje za popreko gledanje smeća i pokrenuti kampanju pod nazivom „Sram te bilo – smeće!“
Moto kampanje je: Sram te bilo - smeće, pakuj se u vreće! A koje neće... snimićemo i poslati na Konkurs Onlajn Reciklarnice.

Tekst je napisan povodom konkursa Onlajn Reciklarnice
http://zelenainicijativa.rs/onlajn-reciklarnica

1 коментар:

  1. smeće uglavnom se nalazi tamo gde ne treba ...Mi (Srbija )čist primer za to ....smeće na rukovodećim mestima,smeće u političkim strukturama,smeće u tv programima ,smeće u našim glavama -naš najveći problem mentalno zagađenje.

    pozdrav sa kraja deponije :)

    ОдговориИзбриши